Wednesday, June 27, 2012

58. BEIZER CURVE IN C


//BEIZER CURVE
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
#include<graphics.h>
int x,y,z;
void main()
{
float u;
int gd,gm,ymax,i,n,c[4][3];
for(i=0;i<4;i++) { c[i][0]=0; c[i][1]=0; }
printf("\n\n Enter four points : \n\n");
for(i=0; i<4; i++)
{
printf("\t X%d Y%d : ",i,i);
scanf("%d %d",&c[i][0],&c[i][1]);
}

c[4][0]=c[0][0];
c[4][1]=c[0][1];
detectgraph(&gd,&gm);
initgraph(&gd,&gm,"e:\\tc\\bgi");
ymax = 480;
setcolor(13);
for(i=0;i<3;i++)
{
line(c[i][0],ymax-c[i][1],c[i+1][0],ymax-c[i+1][1]);
}
setcolor(3);
n=3;
for(i=0;i<=40;i++)
{
u=(float)i/40.0;
bezier(u,n,c);
if(i==0)
{ moveto(x,ymax-y);}
else
{ lineto(x,ymax-y); }
getch();
}
getch();
}
bezier(u,n,p)
float u;int n; int p[4][3];
{
int j;
float v,b;
float blend(int,int,float);
x=0;y=0;z=0;
for(j=0;j<=n;j++)
{
b=blend(j,n,u);
x=x+(p[j][0]*b);
y=y+(p[j][1]*b);
z=z+(p[j][2]*b);
}
}
float blend(int j,int n,float u)
{
int k;
float v,blend;
v=C(n,j);
for(k=0;k<j;k++)
{ v*=u; }
for(k=1;k<=(n-j);k++)
{ v *= (1-u); }
blend=v;
return(blend);
}
C(int n,int j)
{
int k,a,c;
a=1;
for(k=j+1;k<=n;k++) { a*=k; }
for(k=1;k<=(n-j);k++) { a=a/k; }
c=a;
return(c);
}


SAMPLE OUTPUT: